Indragostire vs. iubire

Published Februarie 27, 2014 by Cosma Monica

Oamenii se indragostesc si cred ca asta e vocea inimii.Indragostirea este un fenomen subconstient care functioneaza dupa tipare mentale repetitive. La nivel concret, ne indragostim de acelasi tip de persoane, sau relatiile noastre au un anumit tipar de desfasurare.Indragostirea se produce mereu intr-o anumita zona de confort. Tiparul mamei sau al tatalui, tipar care NE ESTE CUNOSCUT.
In realitate, indragostirea este doar mecanismul de atractie in viata noastra a persoanei care ne arata, ca-n oglinda, nivelul nostru de constienta, ne pune in fata propriile noastre umbre, sau chiar intunericul din noi care trebuie adus la lumina. Acesta nu este glasul inimii, cum adesea este numit, ci este glasul acelei parti din mintea noastra, subconstientul nostru , care atrage exact acea persoana care prin comportamentul ei ne arata una sau mai multe manifestari ale convingerilor noastre ,interioare, de care nu suntem constienti. De exemplu: indragostirea de o persoana geloasa arata ca eu, desi nu constientizez, sunt o persoana geloasa; indragostirea de o persoana agresiva arata ca eu, desi nu sunt constient, am o agresivitate interioara neacceptata; indragostirea de o persoana autoritara si infelxibila arata ca eu sunt ,interior si neconstientizat, o astfel de persoana, s.a.m.d. Comportamentul persoanei de care m-am indragostit ma va deranja atata timp cat eu nu inteleg ca acea manifestare este propria mea umbra neacceptata. Constientizand si acceptand ca ceea ce ma deranjeaza este un aspect al meu interior, adus in manifestare prin rezonanta, manifestarea aspectului respectiv inceteaza. Fie persoana se schimba in relatia cu mine, fie dispare din viata mea. Daca insa, eu voi pastra ideea ca trebuie sa „scap” de acest personaj fiindca este agresiv, de exemplu, fara sa inteleg ca imi arata propria agresivitate, voi iesi din aceasta relatie, si ghici ce?..voi atrage un alt personaj cel putin la fel de agresiv ca primul…in felul acesta se creeaza tiparele. Intelegerea acestui mecanism subconstient este util in intelegerea relatiilor asa cum sunt ele, scopul si rolul lor in viata noastra, si elimina suferinta generata de tendinta noastra de lua lucrurile la modul personal. O persoana agresiva nu este „vinovata” de faptul ca este atrasa in viata mea prin rezonanta cu propria mea agresivitate. Daca eu sunt ,interior, o persoana calda si blanda, nu voi putea rezona, deci atrage nicodata in viata mea o persoana agresiva. Daca totusi acest lucru se intampla, semnificatia lui este cu totul alta.In acest caz, rolul meu in viata persoanei agresive este sa o ajut sa se transforme, sa-si accepte propria agresivitate pentru ca aceasta sa dispara. Cum stiu in ce caz ma situez? Daca agresivitatea persoanei MA DERANJEAZA, imi creaza disconfort, atunci „problema” este a mea, daca nu ma deranjeaza atunci „problema” este a ei. Am ales cazul agersivitatii drept exemplu pentru ca este o problema cu care multe femei , mai ales, se confrunta, si nu reusesc sa iasa din acest tip de relatii. Mecanismul este acelasi pentru orice tip de manifestare, inclusiv pentru infidelitate. Deoarece acesta este un subiect delicat il voi aborda intr-un alt articol, dar in esenta, daca ma indragostesc, in mod repetat, de o persoana infidela, am o „problema” neacceptata legata de posesivitate. Toate aceste neintelegeri provoaca suferinta.
Unul din tiparele cele mai frecvente este ” iubesc pe cine nu ma vrea si-l vreau pe cel care nu ma iubeste”. Aceasta atractie directa spre suferinta este etalonul de autoevaluare,ca esti in faza de indragostire, si ai inca multe aspecte de vindecat. Esti vindecat atunci cand te indragostesti de cel care te iubeste.
Rolul indragostirii de persoane aparent nepotrivite este acela de a ne cunoaste pe noi insine.Rolul indragostirii este de ne arata drumul catre iubire. Cand putem accepta si alchimiza tot ceea ce persoana de care ne-am indragostit ne arata despre noi insine, nu putem sa mai suferim din aceasta cauza,sa-l condamnam pe celalalt pentru cum se comporta cu noi,si atunci indragostirea se transforma in iubire. Nu mai simti nevoia sa-l schimbi si sa-l transformi pe celalalt, il accepti si-l iubesti asa cum este, te iubesti si te accepti asa cum esti, nu pui conditii si nu ai asteptari de la cel de langa tine. Stii ca transformarea relatiei, ruperea tiparului depinde de tine si nu de altcineva.
Mecanismele de indragostire nu au legatura cu iubirea. Iubirea este acea stare de constienta in care intelegem toate aceste manifestari, stim ca fiintele au in viata noastra rolul de a ne apropia de Sinele nostru, ne arata calea spre noi insine. In iubire suferinta este exclusa. In iubire exista doar bucuria de a trai, de a darui, si de-a impartasi aceasta bucurie.
Iubirea este vocea inimii.

5 comments on “Indragostire vs. iubire

  • IUBIREA=DUMNEZEU=>SUFLETUL UMAN-INSUFLAT= PARTICICA DIN DUMNEZEU. Indragostirea este datorata existentei celuilalt sex, strict!!! Confundarea IUBIRII intred toti oamenii, cu DRAGOSTEA intre sexe diferite, o incearca necuratul prin introducerea sexualitatii in discutie. Cine se lasa pacalit, este pierdut, ceilalti urmeaza calea dreapta!

  • cred ca atunci cind te indragostesti si persoana cealalta nu te vrea exista o suferinta doar a ego-ului ( orgoliu) nostru si dureaza functie de cit orgoliu are persoana care se indragosteste; cind vorbim deja de relatii in care unul dintre parteneri este agresat cred ca ai mare dreptate; cred ca ai dreptate si vis-a-vis de persoanele pe care le atragem in viata noastra, deci, invatam si sintem invatati sa scapam de acele calitati care nu ne plac nici la altii nici la noi si deci ajutindu-i pe ceilalti sa devina mai buni ne ajutam si pe noi, implicit; cind vorbim de iubire atunci nu mai exista nici abuzuri, nici ceva de indreptat sau de schimbat, nu exista nimic in afara iubirii! iubirea este neconditionata, intreaga, infinita
    ; iubirea este D-zeu insusi!

  • Lasă un răspuns

